Mitt i mitt huvud

Posted on 10 januari, 2012

0


En man berättar sin historia.

Barndomen
som övergår i depression,
som exploderar i en förödande psykos,
som stänger in honom på rättspsyk,
som blir en plats för tankar,
som blir till frustration,
som i mikrofonen blir elektrisk spänning
som slingrar sig genom en kabel,
som blir en röst igen
som två hörlurar fokuserar mitt emellan sig.

Efter 30 minuter intervju med hörlurar finns mannen inne i din hjärna, personen som sitter framför mikrofonen är bara det skal, en förvaringsplats för alla dessa ord. I bandspelaren finns nu hans själ; var försiktig när du klipper ditt reportage.

Det här är det första inlägget i #blogg100 som Bisonblog startade i dag. Ett inlägg varje dag i 100 dagar, jag ska göra mitt bästa. Vad tycker ni jag borde skriva om?

